Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-12, 13:32   #4
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke PROBIOKTIKA / PREBIOTIKA er den beste?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Har du fått tak i kombucha i norge? Kjenner ei som lagde sin egen en periode. Smakte godt! Jeg har noen kapsler med kombucha fra iherb som jeg tester ut... Det blir nok ikke helt det samme som å drikke en skvett hjemmelagd daglig..
Melkesyregjæret kål høres veldig interessant ut. Fermentering i det hele tatt... har bare ikke orket sette meg inn i hvordan gjøre det...

Ellers vrimler det jo av melkesyrebakterier, flytende og som kapsler... Vitabiosa som er flytende skal også være bra. Jeg liker den, andre gjør det ikke. Samme med Molkosan som ikke er så dyr heller. Smaker litt som fjøs lukter.

Ellers har jeg tatt disse en stund nå og synes de funker bra for meg. De har jeg ikke i kjøleskap.... http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas...ggie-Caps/7006

Har ikke fått tak i kombucha nei, men venter på en scoby "morkake" ) i posten, så får vi se...
Første forsøk på melkesyregjærest salt kål gikk dritt. Jeg leste ikke "IKKE bruk jod-salt", så jeg fikk ikke igang fermenteringen skikkelig. Men det er billig å eksperimentere med kål da.