Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-06, 23:50   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har mange spørsmål om atkins, lyst å svare?

Opprinnelig lagt inn av Vigdinil

Det jeg lurer på, er bl.a. hvor lang tid det tar før man kan regne med å gå ned i vekt.

Du kan nok regne med å merke vekttap ganske raskt. De første få kiloene kan være vannvekt. Det anbefales å vente med å veie seg til man er ferdig med induksjonen, dvs. ca. 14 dager. Deretter er det greitt å veie seg ca. 1 gang pr. uke.

Sitat:

Kan man trimme litt, f.eks. 20 minutter Pilates?

Kan ?? På Atkins SKAL du trene ! I originalen står det : "Excercise is NOT an option", - dvs, det er ikke valgfritt om man vil trene eller ikke. Skal man oppnå best mulig resultat skal man trene !! 20 min pilates er greitt i begynnelsen, men litt lite etterhvert som du blir vant til øvelsene (syns jeg da).

Sitat:

Og hva kan man egentlig skeie ut med.? Mørk sjokolade f.eks.?

På Atkins finnes det ikke "belønningsmåltider". De første 14 dagene er en renseperiode og da skal man IKKE skeie ut med noe som helst. Noen syns det er greitt med Atkins bar'er - de som er godkjent for fase 1, men de er kjent for å hemme vekttap....og mange opplever at de får søtsug av dem, - så de anbefales ikke. Etter 14 dager kan du gjerne ta en bit med 70 eller 85 % mørk sjokolade. Men kun en rute eller to. Klarer du ikke å begrense det til det bør du ligge unna.

Når du ha begynt på vedvarende stigen kan du spise nøtter, bær osv. Sukkerfri gele med krem er jo godt. Ta en titt i oppskrifts forumet.

Etterhvert som vekten stabiliserer seg kan du re introdusere de tingene du liker best "å skeie ut med" men husk at det sannsynligvis var de tingene som gjør at du har overflødige kilo nå ? Sånn er det iallefall med meg og de fleste andre her inne.

Sitat:

Jeg har lest stort sett alt som er av tilgjengelig stoff her, selv om det kanskje er litt uryddig og man kan finne et interessant svar på en plass man ikke regnet med å finne det.

Har du lest alt ! Jøss det var imponerende ! Når du blir kent her inne finner du nok ut at det er et system i galskapen og faktisk ganske lett og oversiktlig å finne frem. Mange ting ligger som du sikkert har sett også på flere steder. Søkefunksjonen er en flott ting. Og om du bruker den riktig vil du finne det du leter etter ganske raskt.

Lykke til videre !