Tråd: Lungeemboli
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-12, 20:19   #5
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lungeemboli

Hmm, har ikke fått noe behandling utover fragminsprøyter i tre måneder.
Sykdomshistorie som følger: fryktelig slapp og sliten i uke 31 og utover etter et veldig friskt svangerskap. Innlagt på sykehus med hastekisersnitt uke 33+4 og de mente blodpropp i lungen var årsaken. (fant ingen på ct og mr, så den var i såfall liten). Lå i 9 dager med crp på 575 meste av tida, ble sendt hjem da de fikk den ned i 140. Fragminsprøyter i 3mnd, antibiotika i 14 dager etter hjemsendelse.
Vært mye slapp og sliten gjennom barselpermen, og fått to runder med penicilin fordi vi mistenkte at jeg hadde luftveisinfeksjon.
Begynte å jobbe igjen, fikk litt kultursjokk og kroppen slo seg vrang... Sliter med følelsen av å ikke få nok oksygen og stikkinger i ene lungen. legen mistenker at det er blodpropp som fortsatt sitter der. Fikk henvisning til videre blodprøver og beskjed om å sporenstreks på legevakta om jeg følte meg dårligere.
Nevnte også at jeg følte meg godt over normalt slapp og sliten, og fikk til svar at det var ikke rart så syk som jeg hadde vært, og at jeg nok måtte regne med å være dårligen god stund fremover. Så da blir jeg nysgjerrig på hva en god stund er da.....