|
Sv: Tilvenning og kastrering av katt
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Her er du ved sakens kjerne. Jeg velger å la være. Det burde flere ha gjort. I alle fall de som ikke er klare for å ta ansvaret for husdyret sitt.
Kan ikke katter også løpe fritt på inngjerdet område - slik at de også får sin frihet?
-
Men du mener egentlig at våre katter LED fordi de ble kastrert? De hadde ikke vondt da eller senere. De har ikke vondt av det nå. Og katter i løpegård, stakkatrs dyr, vi bor på landet, her har kattene det supert. Aldri i verden om kattene som jo er helt anderledes enn hunder, skal få være innsperret. For en katt er det naturlig å jakte mus. For en rasehund er ikke dette like naturlig i 2012.
Jeg elsker dyr ja, men jeg er ikke den som holder bikkja i live når den er så gammel at den lider( fytti så mange hundeelskere som gjør det) eller sperrer hesten inne i en boks 22 timer i døgnet for så å slippe den ut i en luftegård på 4x20meter. Den dagen en katt virkelig har vondt av å bli kastrert( og jeg kan love deg at en ukastrert hannkatt vil man ikke ha i hus, den markerer gjerne der den vil mm), da skal jeg ikke ha katt mere.
|