|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Og jeg lurer på hvor lang tid det tar før man skjønner at besteforeldrene faktisk syns det er stas å passe poden og at det ikke er en belastning for dem. Min blir 2 om en drøy uke, og det er bare et par uker siden vi for første gang turte å spørre besteforeldra om de kunne være barnevakt, noe de ble overlykkelige over å få spørsmål om 
Haha, mine foreldre hadde blitt blodig fornærma hvis de IKKE hadde fått sitte barnevakt OFTE. De er så klare for å bli besteforeldre at de snart betaler for kunstig befruktning for en av oss. De har fem barn i alder 17, 19, 27, 32 og 35. Null barnebarn. De hadde blitt overlykkelige hvis jeg eller en av søsknene mine kom hjem og sa at vi var gravide. Da lillesøstera mi (nå 19) spurte moren vår for to år siden da hun var 17 om hva Mor hadde sagt hvis lillesøstera mi ble gravid, svarte Mor:
"Det er litt tidlig. Jeg håper ikke at du får barn så tidlig. Men jeg hadde blitt glad!" 
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg skal sy en kjortel i hvitt bomullslerret, men stoffet er veldig hvitt. Hvis jeg fyller en balje med vann og har noen teposer oppi (typ vanlig earl grey), til vannet får te-farge, og legger kjortelen oppi en stund og etterpå tørker den, vil den da får en mer gulnet farge? Har farga papir til "skattekart" i te, mener jeg. Eller funker kanskje litt utvanna kaffe også? Skal være til en middelalderlaiv, så kritthvitt blir litt feil, liksom. 
Hvis stoffet er farget hvitt og ikke bleket hvitt, så blir den gul av å prøve å bleke med klor. Selverfart. Men jeg tenker at te bør også fungere.
Opprinnelig lagt inn av Lava, her.
Går det an å bytte telefonnummer sånn raskt, eller må man få nytt abo i samme slengen?
"noen", har gitt mitt telefonnummer videre til noen som slett ikke skal ha det! Kjerringa er hysterisk redd for sitt eget nummer, men mitt skulle hun gi bort...
Tenker å ringe leverandøren på mandag og høre, men kanskje noen her vet
Du kan blokkere nummeret på telefonen din. Så kan ikke denne personen ringe deg.
Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.
Noen som har gått på ketolysekuren og tatt disse anbefalte vitamintablettene, og som etter en god stund, feks et halvt år, har sluttet helt med de?
Jeg syns det er stress å ta de 4 ganger om dagen, og dyrt er det også... Tenker på å kutte de ut, men er redd for å stoppe å gå ned i vekt...
Noen med erfaringer?
Disse vitaminene og mineralene er jo helst med tanke på overgangen fra høykarbo til lavkarbo når man plutselig mister mye vann. Det er ikke noe man må spise hele tiden. Jeg har fortsatt noen få igjen siden jeg er så forferdelig dårlig til å huske å ta disse pillene (til tross for at de henger i bokser på kjøleskapet rett i glaningen), men etter at de er tomme kommer jeg ikke til å kjøpe krom-kalium eller selen-sink. Magnesium er fortsatt greit å få i seg da, og så sover jeg så godt hvis jeg tar en god dose av det. Jeg tar bare magnesium, D-vitamin og jod (siden jeg ikke spiser fisk) nå.