Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-12, 13:38   #22
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Redd jeg har spist for mye?

Føling (Hypoglykemi), får man når blodsukkeret faller til under 4, enten fordi man har satt for mye insulin i forhold til maten eller fordi man har økt egenproduksjon av insulin.
http://www.doktoronline.no/articles/...poglykemi.html

Man får ikke føling av høyt blodsukker, men hyperglykemi
eller som det også kalles; sukkersjokk

Jeg er aktiv på www.diabetes.com, der flere av type1 lever ketogent. Selv har jeg levd slik i over ett år, og både diabetessykepleier, endokrinolog og ernæringsfysiolog + leger jeg treffer i forbindelse med andre sykdommer støtter meg og sier jeg gjør det helt riktige for og regulere blodsukkeret mitt.
Ketoacidiose oppstår vanligvis når blodsukkeret er høyt (15 og oppover)
http://www.nettdoktor.no/sykdommer/f...orgiftning.php

Jeg har enda ikke sett en eneste godt dokumentert artikkel der det bevises at ketose skal være farlig for type 1 diabetes, når man setter rett insulindose i forhold til behovet.
Har du en slik artikkel, blir jeg glad for en link. Men det er med diabetikere som andre i ketose; en del TROR det er farlig......
Diabetes type 1 er farlig og ikke ha kontroll over, uansett hva man spiser eller gjør.
Kontroll og hyppige målinger er nødvendig, men med og leve i ketose får man et mye jevnere blodsukker og reduserer faren for eksempel for ketoacidiose, hyperglykemia og senvirkninger/skader.