|
Sv: IBS - frisk med lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av paxifaxi, her.
Tusen takk for svar Nerthus. Godt å høre dine erfaringer! 
Jeg har nå tydd til Imodium, som jeg egentlig ikke ønsker.. Men det har vært litt upraktisk med diare og en nyfødt en som krever sitt.
Effekten varer bare i noen dager, også er det på'n igjen... Skal innrømme at jeg ikke har klart å holde meg til ren lavkarbo som du anbefalte. Spist en skyr i går og en i dag, og i dag litt peanøtter. Mistenker at peanøttene ikke er så bra for fordøyelsen min. Får prøve å holde meg unna, og håpe at fordøyelsen bedrer seg. Har faktisk en værre periode nå enn jeg hadde før lavkarboen. Eneste som gjør at jeg fortsetter er at jeg hadde en så fin periode da jeg startet.
Jeg har ikke drukket kaffe eller koffein for den saks skyld på 2 år, og heller ikke lettbrus på enda lengere tid.
Spiser du forresten lavkarbobrød? Jeg baker eget med egg, forskjellige frø, nøtter, cocosa, fiberhusk og kruskakli. Jeg gjorde jo det da jeg var bra også i starten, så det er sikkert ikke synderen når jeg tenker meg om. 
Immodium er alltid med i veska Min mage er litt sånn at det kan gå greit med noe over et par dager, og så plutselig reagerer jeg... jeg har kuttet lavkarbobrød nå i flere uker - det er veeeeeldig mye fiber som øker hastigheten i magen, og det trenger jeg ikke 
Så spiser du noe av det samme flere dager i strekk KAN det jo være det at magen tåler LITT men ikke hverdag... som feks skyr?
HÅper du får til å spise en hel uke med bare rene råvarer til alle måltid, masse grønnsaker og fett av god kvalitet attåt. Spiser du NOK protein, vil du sannsynligvis ikke fyse på skyr eller peanøtter, spis da heller flere "rene" måltid slik at det aldri er langt til neste. Jeg kan ordne meg middag og lager ofte mye, så legger jeg unna halvparten til siden. Pointet er jo da å velge "middagen" og ikke feks skyren Jeg er slett ikke perfekt selv heller, men har erfaring med at når jeg er helt flink og spiser HELT rent så er livet herlig!
Ønsker deg lykke til med både kosthold og baby - kos deg!
|