|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Poenget til Carisma var vel at selv om prosenten er høy på biintekter, så får du det igjen, med renter, under skatteoppgjøret om man har krav på det. Om man har liten/lav inntekt har man gjerne det. Og disse reglene er faktisk like retterferdige/urettferdige for alle... enten man har behov for pengene "nå" eller godt kan vente.
(Og det var du som trakk fram at det var "døvt". For oss som synes vi jobber mye for så å betale subjektivt "mye" i skatt kjennes faktisk slike kommentarer litt flåsete ut... selv om jeg antar at du ikke mente det sånn.)
Nei, det er klart jeg ikke mente. Ok, dårlig ordvalg på "døvt" der, ser den. Jeg mente vel heller som i kjedelig, for meg.
Noen fordeler ved skatteoppgjøret har jeg dessverre blitt skånet for. (Med det sagt jobber jeg hardt jeg også, selv om det ikke er arbeid i tradisjonell forstand, og jeg ikke akkurat får sånn veldig betalt for det, gjerne tvert om).
Men uansett, dette er jo ikke noe mer å diskutere. Jeg fikk svar på det jeg lurte på. Tipper alle som i lengre tid har måttet snu på krona i det daglige kikker etter løsninger for å bare få litt mer enn nesetippen over vannflaten, og det trenger jeg ikke å rettferdiggjøre, føler jeg.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|