Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-12, 21:29   #15104
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg søkte uføretrygd, og fikk kjapt et svar der det stod at NAV skulle behandle søknaden min innen fire måneder (ikke åtte som Kitt har fått beskjed om). Etter ca fem måneder purret jeg på den og to uker etter kom svaret.
Jeg er nok en av dem som sklir gjennom systemet etter bare tre og et halvt år ute av arbeidslivet, men i mitt tilfelle nektet NAV og forlenge AAP siden jeg var for syk til at jeg kan ha håp om og bli arbeidsfør igjen.

Ah. I blant er jo saken temmelig klar også.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sånn er det jo for alle, også de som betaler vanlig skatt i tillegg. 36% er jo ganske lavt, ofte må man betale 40% av alt ekstra (overtid f.eks). Og leverer du ikke må du ut med 50%....

Eeeeh. Du vet da godt at jeg ikke akkurat er i noen gunstig økonomisk situasjon, og når jeg betaler ca 20% på tabell på den allerede lave trygda mi, som var grunnen til at jeg spurte, i tilfelle det var denne delen av kortet jeg skulle bruke, så er det vel ikke noen mening å komme mange dager etter jeg alt har fått svar og gjøre et poeng ut av det! 40% er ikke så mye for noen som tjener 4-5 ganger mer enn meg, som "alle" lett gjør! Dessuten var det snakk om en liten jobb jeg skulle få 4000 kr for, da føles 1460 kr i skatt ganske mye for en fattiglapp som meg.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥