Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-12, 11:41   #55
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Spørsmål til Vegard (eller andre oppegående)

Opprinnelig lagt inn av Vegard L, her.

Det blir litt som at en lavkarber kan helle i seg en kartong fløte til frokost, altså ikke representativt for den jevne veganer

Men det finnes så klart ekstreme eksempler!

Nei, kanskje ikke for den ujevne veganer, men for de som følger dietten til Douglas Graham ( 80 /10/10), der 80 står for % karbo i kosten. Raw food er vel kanskje bedre betegnende. Der går det med 20 appelsiner, eller 8 kokosnøtter, eller 15 bananer for eksempel, til et måltid. Blodsukkeret er stabilt, siden mesteparten er fruktose, og det er visst kjempesunt, og vi er ikke skapt til å spise kjøtt og vi er gentisk sett hårløse aper og skal bare leve der det er varmt hele året osv osv. Tror mannen er lege, men uansett en ekstremist, som noen lavkarbo folk er også. Jeg har vært det i en periode. Men ikke nå lenger, nå tenker jeg mer mat med næring: Innmat, grønnsaker, mye protein (fisk, skalldyr, egg og kjøtt) og bær. Samt nok fett. Sånn mat blir jo en form for moderat lavkarbo, sjelden under 50, men heller ikke over 100 gram om dagen. Egentlig tror jeg Paleo er best for meg, men jeg er ikke helt der - ennå.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat