|
Sv: Når kroppen er i konstant stressmodus
Jeg har i perioder stress/uro i kroppen, og det er ikke noe godt. Fikk det etter en utholdelig jobbsituasjon i fjor, og hele livet mitt har blitt lagt om. Er nå student mye pga det som skjedde, så det sier vel litt om situasjonen
Jeg har funnet ut at Johannesurt (kjøper på Iherb: http://www.iherb.com/Source-Naturals...-Capsules/1416) funker på meg, det roer ned stresset. Og det som er fint med Johannesurt, synes jeg, er at det er ikke avhengighetsskapende, jeg kan stoppe på dagen.
I tillegg har jeg en revmatisk lidelse og ofte betennelser i kroppen. Etter mange års fram og tilbake vet jeg at mat har mye å si for min betennelsessituasjon. Jeg spiser feks ikke mais, paprika, soyaprodukter og nesten ikke svinekjøtt, da dette trigger betennelsene. Svinekjøtt spiser jeg bare i gode perioder, ta er det ikke noe problem.
En annen ting som hjelper meg er å få unna tingene jeg blir stressa av. Dette er noe jeg jobber kontinuerlig med, og det er lett, men jeg prøver! Jeg har også sagt fra til mann og barn at når jeg er "i det humøret" er det bare å trø varsomt.
Vet ikke om dette var noe hjelp, det er ikke noe god situasjon å være i. Regner med at du har kontakt med lege? Jeg har en fantastisk lege som har stilt opp 110 % for meg, og det er gull verdt! Pga det som skjedde med jobbsituasjonen har jeg faktisk (nesten) ikke vært på pc i det hele tatt på ett år, og derfor overhodet ikke vært aktiv her. Og jeg som i utgangspunktet digger lavkarbo-forumet!
|