|
Sv: Når kroppen er i konstant stressmodus
Jeg sliter med noe av det samme selv... Hadde en fin uke forrige uke... væsken forsvant ut av kroppen, jeg sov godt, jeg fikk trenet og magen var i lage. Gikk ned et kilo. Helt fram til søndag.
Da fikk jeg i meg noe som trigget den irritable magen min, fikk diarre og gikk sporenstreks opp halvannet kg. Ja samtidig. Burde ikke være mulig, men det er sånn. Kjenner det på gifteringen at det er unødvendig mye vann igjen.
Når det gjelder det mer psykiske stresset så er det to ting som har hjulpet meg mest. Det ene er rolige turer i skog og mark. (Du kan godt bli småsvett, men verken du eller kroppen må oppfatte det som trening - det skal være rekreasjon.) Det andre er quigong/yoga. Det tar litt tid å lære det, men med 4-5-6 økter med helhjertet innsats så vil det virke. Og det fungerer like godt med en god video hjemme i stua som noe annet sted.
Begge delene gir hodet "friminutter" som varer lenge etter de er over.