|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Jeg sliter med gnikkelår og må ha noe tøy på lårene når jeg går i skjørt og kjoler. Noen som vet hvor jeg kan få tak i tights og/eller undertøy som går til ca midt på låret eller litt lengre og som er stort nok (str 48 per nå)? Har saumfart butikker, og finner bare tights som går under knærne, men jeg vil ha noen som ikke synes under kjoler, men som likevel er lange nok til at jeg ikke får gnagsår mellom lårene. De kjolene jeg går med er typisk litt over kneet.
Skal gi deg et tips for gnusselår som jeg selv lærte for en del år siden og som jeg synes er best nå på sommeren, ikke koster det noe særlig heller 
Ta en passende, tynn strømpebukse og klipp rett av, sånn ca midt på beinet. Det er viktig å ikke klippe for kort for da trekker den seg for langt opp. Klipp heller for lite av og "stuss" til passende lengde.
Det høres kanskje sprøtt ut og man tror at dette kommer til å rakne i filler i løpet minutter, men pga av strikkeretningen på strømpene gjør det ikke det. kanten ruller seg litt opp og den holder flere gangs bruk faktisk.
Jeg pleier som oftest å bruke strømper som allerede er raknet ettersom mine strømpebukser som oftest rakner rundt hæl/tå først, dersom de ikke har raknet for mye da.
Billig og enkelt. Man slipper ubehaget med gnusselår og det blir ikke for varmt 
|