Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-12, 10:43   #570
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Opp 300g i går og ytterligere 500 i dag (:

Satser på at det er vann og full tarm...

Det er det helt sikkert!!! Min erfaring med min mage er akkurat det du sier her. Vann og mage

Her er jeg på dag 5 med det jeg kaller "hvit uke", dvs uten melkeprodukter + litt anna snuff som jeg har spekulert på om er bra for meg. De siste dagene har jeg kun spist knekkebrød (hjemmelaget) med smør og ost til frokost, "lavkarbobrød" (av eggehviter og frø) med smør, skinke og ost til lunsj og grillet kylling med masse kokt brokkoli og noen skiver agurk til middag. Til kvelds, hvis det har vært nødvendig, har jeg spist litt knekkebrød. Av drikke har jeg kun tatt farris/bris/vann (ca 2,5 l/dag) og te uten søtning. Jeg er rimelig sikker på at jeg ligger langt under de anbefalte 1300 kcal pr dag (som jeg undrer meg hvordan man har kommet fram til med tanke på at kroppen ikke kan ses som en forbrenningsovn!), men jeg spiser når jeg er sulten, spiser til jeg er mett, trimmer/trener uten å merke noe. Og..... vekta går ned..... Sist fredag viste den 78,3, som var ny minstenotering. I dag er den på 77,4, et veldig uoffisielt tall siden jeg har veiedag fredager, men det er ganske mye lell. Kanskje, kanskje, kanskje er det grunn til å fortsette uten fløte/rømme/osv? Jeg har sett det før også, at når jeg spiser kylling (kjøper en ferdig grillet en, og har middag i 4 dager) til middag så går vekta ned - mer enn hva den gjør når jeg spiser storfekjøtt. Kan vel ikke si at jeg lever lavkarbo i ordets definisjon, men mer lavkarbolavproteinlavfett-aktig.... Vi får se

PS: bare så det er sagt: jeg selger ikke skinnet før bjørnen er skutt altså! Slik som jeg har holdt på de siste (snart!) tre årene, har jeg da lært at nedgang fort kan snus til oppgang. MEN - jeg velger å fokusere på at nedgang nå er nedgang. Jeg ser noen sammenhenger med hva jeg spiser, og jobber videre med det

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Sist redigert av Tarato : 03-06-12 kl 11:22.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat