|
Sv: IBS - frisk med lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av paxifaxi, her.
Nå er jeg så sliten etter en uke med diare og magevondt. Frister skikkelig å bare spise noe loff, Ritz kjeks og cola da det var dette jeg spiste før da jeg hadde runder hvor Crohnsen gjorde meg "do-liggende".
Men hvis jeg gjør det, så kommer det til å bli vanskelig å gå tilbake til lavkarbo.
Jeg er litt usikker på om jeg gjør noe feil i forhold til da jeg startet på dietten og det gikk så bra. Det er mulig jeg spiser noen ekstra ting jeg ikke gjorde i starten og det er: jordbær, peanøtter og Skyr, som jeg kommer på i farta. Får prøve å kutte ut dette også i noen dager.... Vil ha tilbake "god-magen"!
Jeg reagerer på jordbær, spesielt om det følger med litt fløte... prøv og bare spise protein + grønnsaker + fett i et par dager, rart om du ikke vil føle deg bedre. Kun masse vann, ingenting annet (du drikker kanskje kaffe da? DET tåler ihvertfall ikke jeg). Kutt alt "ekstra" og bare spis ren mat - det er da jeg har fine dager magemessig. Drikker du lettbrus, kan du godt prøve noen dager uten det også.
Spis feks bare grillet kylling med skinn og lettkokte grønnsaker med litt smør på, eller ren torskefilet med samme grønnsaker og smør. Kokt egg med litt smør kanskje? Kun stekt kjøttdeig kan kanskje også gjøre litt nytte? Evt med sopp i om du liker det.
Føler VELDIG med deg!!!
|