Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-12, 19:04   #25
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Trening til løp

Hvis man ikke har løpt noe før - så må man passe på å ikke løpe for mye i starten! Det er veldig viktig, fordi musklene våre tilpasser seg den nye belastningen raskere enn sener gjør..

Jeg løp sentrumsløpet (10 km) for første gang i fjor, og andre gang i år - og jeg vil sterkt anbefale intervalltrening - om man vil komme raskt opp i form. Å løpe langt flere ganger i uka har ikke så mye for seg, i forhold til hva man får tilbake. Dessuten har intervalltrening en GOD effekt på fettforbrenning!

Og tren intervallene i bakker! Man slipper så mye belastning på knær og hofter, samtidig som pulsen går raskt opp!

Og - kjøp gjerne pulsklokke, og sett dere inn i pulssoner - det er utrolig motiverende! Dessuten, skal man bli god på å løpe, må man løpe - men det er også viktig å variere