Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-12, 13:14   #87
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Hjelp, må ta en viktig beslutning

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Jeg har også hatt mistanke hele livet at det er noe veldig galt med forbrenninga miMen hvordan går jeg frem??Kan vel legen min finne ut av det med noen prøver eller ...Også må jeg begynne å spise Nok mat

Ja, det finnes jo prøver man kan ta, men det er vel ikke alle allmennleger som har helt peiling innen det feltet. Jeg har ikke helt satt meg inn i det der jeg heller, men stikkord du kan lese deg litt opp på er lavt stoffskifte, metabolsk syndrom, og insulinresistens. Vet ikke hva av dette som kan være aktuelt for deg..

Det at forbrenninga går ned når en spiser for lite er jo ikke nødvendigvis et tegn på sykdom da, som smgj skriver. Det er forsåvidt meningen at kroppen skal reagere sånn når den får for lite nærig over tid, og går over i "overlevelsesmodus" (eller "starvation mode" på engelsk). Mer energi inn=mer energi ut, og mindre energi inn=mindre energi ut (sånn i teorien, og ganske forenklet). Siden alle kroppen er forskjellige er det alltid noen som reagerer mer kraftig og virkelig kjemper imot med tenner og klør når den har fått for seg at det er sultkatastrofe. Men akkurat hva som er den beste løsningen for å få igang forbrenninga uten å legge på seg hvis det er det som er problemet er jeg usikker på. Du får komme med tilbakemeldinger underveis hvis du tør å prøve Cherry sitt opplegg ihvertfall, hadde vært spennende å se hvordan det funker

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat