|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Det høres helt ut sommer, og hos meg er det pga dårlig blodgjennomstrømming fordi jeg har stramme nakkemuskler. Ikke så veldig stiv nakke, men veldig stramme muskler. Går til manuellterapeut og det hjelper!
Hm, hvordan vet man om man har stramme nakkemuskler?
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Klassisk symptom på blodtrykksfall med/uten lite jern, mener jeg.
Jepp, det er det jeg også har lest at det er, så jeg regner med at jeg har lavt blodtrykk.
Var det Kitt som tipset om å knytte magemusklene når man reiser seg for å redusere problemet?
Det høres logisk ut at det vil hjelpe å stramme magemusklene litt. Det er vel for å få opp blodtrykket litt før man reiser seg, tenker jeg, så det er vel nesten det samme hvilke muskelgrupper man strammer bare det er noen av de større. Lurt, jeg får prøve det.
For min del forsvinner det når jeg får jernopptaket til å fungere (som regel sier jernet jeg tar bare "ha det" når det går gjennom... )
Jeg ligger på lavt-normalt blodtrykk.
Moren min sleit med lavt jernnivå og måtte få sprøyter hos legen. Jernnivået var fint en liten stund, for så å droppe hver gang hun fikk mensen. Det endte med at hun bare fjernet hele livmora. Hun hadde fem barn og ikke planer om å få flere. Hm, har jeg egentlig målt jernnivået? Jeg er på jobb og har ikke prøveresultatene tilgjengelig. Jeg spiser jo mye kjøtt, men om jeg har godt opptak vet jeg ikke.
Sitat:
Symptomer på jernmangelanemi er tretthet, svimmelhet, nedsatt fysisk yteevne, hjertebank, tungpust, hodepine og øresus.
Tja, føler ikke at symptomene på det passer på meg heller.