Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-12, 12:22   #36
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Den usunne slankingen

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Dårlige dager har jo alle Shailene. Selv på høykarbo så orket man jo i perioder ikke spise kanskje annet enn en boks makrell til middag. Jeg serverte ungene pølse en gang. Kald pølse og ikke noe mer. De blei jo mette. Slike dager er da vel helt normalt.

Det er ikke det som er problemet, men at man etter en sånn dag eller to ikke klarer stoppe og det er for meg uforståelig. Det er da ikke vanskeligere å lage rein mat med grønnsaker til, enn å lage en Toro suppepose? Altså, jeg bruker 5 minutter ekstra på en tomatsuppe a la Hypah kontra en Toro posesuppe.

En biff er da mye enklere å steike enn fiskepinner. Skal du ha tilbehør må jo det fikses uansett prosessert mat/uprosessert mat. (hvis man ikke kjøper McDonalds da)

Altså.. Jeg (og alle andre her, tenker jeg) er fullt klar over at det finnes enkel lavkarbomat man kan spise også, det er jo ikke kreativiteten det står på hvis det var sånn du tolket innlegget mitt. Når du sier selv at det er uforståelig for deg skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du fortsetter å svare på sånne innlegg i det hele tatt? Du er vel omtrent den eneste her inne som viser så total mangel på empati når det er snakk om dette emnet, og det er jo egentlig ikke en ren fornærmelse heller, for det er jo flott for deg at denne problemstillingen er så fjern for deg du ikke klarer å sette deg inn i den engang.. Men det som er uforståelig for meg er at det skal være så vanskelig å godta at folk har forskjellig syn på mat og takler "dårlige dager" på forskjellige måter. Vet ikke om det er meningen, men ofte oppfattes det (iallefall for meg) bare som nedlatende og selvhevdende å gang på gang komme med gode råd om at "det er jo bare å.." når folk mange ganger har forsøkt å forklare hvorfor det ikke alltid er så enkelt for alle, og at ikke alle setter riktig kosthold som en høy prioritet i alt av situasjoner.

Nå har ikke jeg et så anstrengt forhold til mat at jeg tar meg så nær av det, men når mange kanskje sliter med overspising og har mange negative følelser i forhold til det, så tror jeg ikke det hjelper så mye å komme med den typen innlegg, hvis det er det som er tanken bak. Hva man definerer som "dårlige dager" og hvordan man takler disse er jo også veldig subjektivt, uten at jeg vil gå nærmere innpå hva det innebærer for meg akkurat.. Og jeg innbiller meg utifra tidligere diskusjoner at du og visse andre uansett bare vil tolke all verdens begrunnelser som dårlige unnskyldninger og svakhet i forhold til mat. Eller tar jeg feil?

Sist redigert av shailene : 23-05-12 kl 13:21.
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat