Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-12, 00:21   #4
ToreH
Gjest

Sv: Uff havna her igjen jeg... Hvordan unngå å falle av?

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Jeg liker ikke grønnsaker generelt... Det jeg kan spise er stekt løk i bittesmå biter oppi saus eller lignende... Har klart å spise strimler med squash også oppi wok... men spiser ikke paprika, agurk, tomat, erter, blomkål (ok i suppe), brokkoli, mais.. og sånne ting... det eneste jeg liker av grønnsaker er gulrot og det er ikke så lavkarbo...

Men øver meg, men det er ikke gøy å spise ting som man brekker seg av...

Da blir det for det meste rent kjøtt og litt isbergsalat, egg, spekeskinke jeg spiser og da går jeg lei etter en stund, og når jeg er ferdigslanket så orker jeg ikke tanken på lavkarbo for det gjør meg kvalm

Men er flink når jeg står på og har hatt svært gode resultater

Dette blir litt sånn rart i mitt hode. Altså du ønsker slanke deg ved å bruke ketolyse, lavkarbo eller noe slikt fordi det har du hatt gode resultater med før. Vel, så gode resultater kan det ikke ha vært siden du går de opp igjen og du blir en jojoslanker.

Det blir litt som å si at jeg skal gå på lavkarbo, men kan ikke spise grønnsaker fordi det liker jeg ikke og den andre maten går jeg lei av etter kort tid....

Da kan jeg vel si det så brutalt enkelt at du kanskje ikke bør gå på lavkarbo/ketolyse etellerannet da fordi det passer ikke deg og hvordan håndterer denne kosten?
Det er jo en overveiende stor sannsynlighet for at du er flink i et par måneder og så er du tilbake/på vei tilbake der du var igjen. Joda, man skal kanskje være glad for de månedene man får med slankende effekt, men dette høres stressende, slitsomt og lite motiverende ut.

Er det ikke andre metoder som kan fungere bedre for deg? F.eks livsstilsendring. Ta et oppgjør med selve livsstilen din og ikke bare fortsette som før og når ting går litt i feil retning, ja så tar du bare en "kur"...

Hva med å endre livvstilen og ikke bare begynne en kur?

Svar med sitat