|
Sv: Den usunne slankingen
Tror det er veldig individuelt om man kan greie å holde balansen med å spise lavkarbo til hverdags og høykarbo til fest. Hvor insulinresistent man er spiller helt sikkert inn også, og kanskje litt personlighet - noen er mer "enten eller" mens andre fint kan ta litt og stoppe. For meg ville det ikke fungert, jeg ville nok fått lange "sprekker" og gått opp i vekt igjen. Så jeg har gjort et valg, jeg lever lavkarbo både til hverdags og fest. Som Yrla linket til deg - det fins masse godt man kan lage også når man vil ha noe søtt til fest - og som man slipper de enorme blodsukkersvingningene av 
Det høres ut på meg i måten du beskriver matmønsteret ditt på at den balansen heller ikke fungerer så godt for deg. Jeg vil anbefale deg å leve fullstendig lavkarbo igjen. Og prøv kanskje å gjøre det uten en masse vektfokus, sik at du får et bedre forhold til mat igjen. Tenk på hva som er god og næringsrik mat som er bra for kroppen din og helsen din - tenk ikke så mye på vekten - kanskje kommer det da som en bonus i tillegg 
Lykke til
|