Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-12, 11:26   #4
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Har antall kcal noe å si?

Det ideelle er å velge mat som får kroppen til å si "jeg er mett" når den faktisk er mett... og på den måten få i seg verken for mye eller for lite energi. Noen er heldige og får denne effekten "automatisk" med riktig næringsfordeling i maten (høyfett-lavkarbo, for mange av oss) - mens andre igjen ikke nødvendigvis får den samme gode effekten, og har nytte av å "lære" en kcal-grense i tillegg.

Når man sier "På lavkarbo spiser man så mye man vil" så er det på sitt vis sant, men med forbehold om at det må ligge normale/friske mekanismer bak hvor mye mat man vil ha.

Jeg har funnet det lærerikt å se på mitt eget matinntak over tid, for å se hvor mye jeg normalt føler for å spise, om det evt er enkeltmatvarer som får meg til å spise mye mer eller mindre enn vanlig.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat