Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-12, 10:51   #98
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Jippi!!! Nå ser det ut til at det kanskje løsner litt her
I dag var vekta faktisk 1,5 kg mindre enn for en uke siden (håper det bare ikke er noe forbigående... Men jeg venter mensen denne uken også, så egentlig burde jeg ha litt mer vann i kroppen enn vanlig...

Jeg har merket at kroppen har sluppet mye vann de siste 2 ukene, så "noe" har bundet opp alt vannet.

Jeg har vært ganske flink synes jeg. Med unntak av konfirmasjonshelgen (da vi var bortreist) og 17 mai, har jeg klart å holde meg nesten helt unna alt av meieriprodukter. De få unntakene er fløte i lavkarbo-kake/-dessert de to dagene + bittelitt utseielse med hjemmelaget karamellpudding og litt rømme til taco på lørdag.
I tillegg har jeg vært flinkere enn ellers til å gå turer enda jeg skadet foten og ble stillesittende i 5 dager i strekk (så de dagene trente jeg overhode ikke).

Maten jeg spiser nå blir litt ensidig, men prøver å få i meg det viktigste.

Vanligvis blir det kaffe med eggemelk til frokost + cocosa eller kokosmelk oppi.
Lunch: 100 g kjøttdeig + diverse grønnsaker (aubergine, squash, løk, champignon, tomat, paprika) stekt i smør.
Middag: samme som lunch, eller 100-200 g fisk/kjøtt, masse kokte grønnsaker (blomkål, brokkoli, bittelitt gulrot en sjelden gang) og saus, eggesmør eller smeltet smør over.
Kvelds er bare unntaksvis nødvendig da vi spiser middag ganske sent fordi mannen ofte ikke er hjemme før i 18 tiden.

Også drikker jeg enda mere vann enn før... 3-4 L pr dag. Og omtrent aldri hverken lettbrus eller fun-light saft.

Jeg har gått en rask tur (vanligvis ganske mye oppoverbakker) i 30 min - 1 time i alle fall annenhver dag og tatt enkle styrkeøvelser hjemme etterpå (situps, planke osv).

Jeg har klart å holde meg < 1 g protein pr. kg kroppsvekt (0,7-0,9g).
Jeg har de fleste dagene holdt meg på ca 1500 kcal pr dag.
Og jeg har omtrent hatt en fordeling på 75% fett, 20% protein og 5% Kh.

Inntil videre ser det ut til at dette fungerer for meg, så nå fortsetter jeg slik en stund og håper dette fortsetter
Jeg føler meg forresten i mye bedre form enn før også, mer våken, mer utholdende, sterkere og mer opplagt.... er det tilfeldig tro?

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat