Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-04, 11:58   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei Elian !
Syns du har vært kjempeflink i ferien jeg .... Det lille du spiste den siste uka er vel ikke noe stort problem. Men det er en god ide og ta en induksjonsperiode igjen !

Opprinnelig lagt inn av elian

Når vi var på feire kjøpte jeg meg et stort glass med Cocosa. Som lukter KJEMPEGODT!! Men hvordan i all verden skal jeg få det i meg?? jeg ser at noen av dere spiser 3-4 ss hver dag. Spiser dere det bare rett fra skjea? Det klarer jeg ikke!! Den oljekonsistensen byr meg i mot, uansett hvor godt det lukter/smaker... Kan jeg blande det i noe?

Jeg tar et par spiseskjeer oppi en liten skål og spiser det i små "biter", lar det smelte på tunga. Da blit det nesten som godteri ! Du kan steke i Cocosa (den som ikke er extra virgin) og du kan smelte den og ha den over salaten. Nå i varmen har jeg brukt Cocosa over salat og kjøtt - da var den "ferdig smelta" i glasset. Andre her har sikkert mer erfaring med den.... HP ???

Opprinnelig lagt inn av Elian

Når man er på induksjon: Går man raskere ned ved å kutte ut ALLE karbohydratetr enn å spise 20g om dagen? Jeg er så utålmodig, og tenkte jeg skulle prøve KUN kjøtt, egg og ost. Kutte ut salat og grønnsaker, og heller få i meg vitaminer og antioksidanter i pilleform... Jeg vet at kroppen har godt av grønnsaker, men jeg tenker bare på vekta! Vil helst gå ned 10kg på EN dag! (Selv om jeg et at det er umulig...)

Jeg presiserer bare det MHM sier: DU MÅ FOR ALL DEL IKKE KUTTE UT GRØNNSAKENE !! Du går IKKE fortere ned ved å ikke spise grønnsaker. Det er hovedbestanddelen i et lavkarbio kosthold. Når folk på en lavkarbo diett ikke går ned i vekt er hovedgrunnen at de ikke spiser NOK grønnsaker. Basisen for ehnver lavkarbo diett er GRØNNSAKER !! Over 30 års forskning og resultater på Atkins har vist at du ikke går mer ned i vekt ved å ligge langt under 20 karbohydrater pr dag. Atkisn dietten begynte med 5-8 karber pr dag. Etterhvert som brukererfaringene kom, fant de ut at vekttapet ikke var større ved 5-8 karber enn ved 15-20. Kroppen trenger altså noe karbohydrater for å funke også ! Så værsåsnill, ikke gjør deg selv den bjørnetjenesten å kutte ut grønnsaker !!

Du er altfor utålmodig også Elian. Det er ikke sunt å ta av 10 kilo på en uke - det er forresten ikke mulig å gå ned 10 kilo fettt på en uke heller !! Den aller aller beste måten er å gå ned ca 0.5 til 1 kg pr uke. Da får kroppen omstilt seg og takler vektnedgangen bedre. Du vil også ha mye større sjanse til å holde vekten etterpå - og det vil du vel ?? Hurtigkurer er jojo slanking - og funker ikke i lengden. Det er snakk om en omlegging av kosthold her.....

Hvis deter boe du bør kutte ut helt under indusjonen så er det ALT kunstig søtstoff (dvs. brus og saft, sjokolade etc), og BARE spise det som står på tillatte matvare lista. STÅR DET IKKE PÅ LISTA SKAL DU IKKE SPISE DET !!!

Lykke til videre !!