Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-12, 15:03   #13
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hurra for TAGATESSE!!!!

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Tja, det ble litt på slump etter forskjellige oppskrifter på forumet her, men tror det ble sånn ca:

5 eggeplommer
7,5 dl fløte
søtning etter smak (her brukte jeg altså kun tagatesse)
vaniljepulver

Pisket eggeplommer og søtning for seg, stivpisket fløte til krem med søtning og vaniljepulver, blandet de to med hverandre, tilsatte knuste oreo (atkins) i den ene halvdelen, og 70% sjokolade hakket i biter i den andre halve. Lot de ligge i former med gladpack rundt for å unngå krystallisering (må nok tette det enda bedre neste gang). Jeg brukte gamle isbokser (de små med lett-is), men man kan også bruke brødform etc. Hadde tenkt å bruke gelatin i isen etter tips her inne for å slippe krystalliseringen helt, men rakk ikke gjøre det før alt var ferdig, så det får bli neste gang!

Nydelig is - den er aller best når den er sånn nesten frossen etter noen timer, da er det nesten som softis!!!!

Takk for oppskriften! Men hvor mye sukker bruker du sånn ca? Og hvor får man kjøpt atkins oreo? Hva er gladpack? Er det plasikkfolie?