Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-12, 21:32   #17
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Landbruksforhandlinga, eller mangel på sådan ...

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg ønsker at alle skal ha ei lønn å leve av Ellers vil jeg si at det er veldig vanskelig for vanlige folk å forstå hva bøndene tjener. De får ikke bare de få kronene for melka, eller for kjøttet. De får produksjonstilskudd og arealtilskudd og andre mystiske tilskudd. Folk skjønner ikke hva disse tingene er. Folk skjønner heller ikke bøndenes økonomi. For det er mange bønder som har avskrevet gode traktorer over 10 år, men de er fullt brukbare, og de har en traktor på hver teig, eller til hvert redskap. De har sikkert gode grunner for det og jeg mener ikke å kritisere.
Vet vi at de norske produktene er bedre enn de utenlandske? Bruker f.eks. de danska bøndene mer gift i kraftforet? Eller mer skadelig gjødsel på jordene? Hvordan har de norske bøndene i forhold til sine skandinaviske kolleger?

Dette var et sammensurium av spørsmål, men det forteller at både jeg og andre trenger å bli opplyst

Når det gjelder smaken på kjøttet takler jeg ikke kjøtt fra paraguay eller brasil. Det smaker forferdelig! Det kommer sikkert av foret, men likavel, jeg klarer det ikke. Jeg har kastet indrefileeter til ca 1000 kr fordi jeg ikke klarte smaken av det. Og tro meg, jeg har testet flere ganger. Bror brukte meg som forsøkskanin en tid hvor han testet ut nytt for. For et par år tilbake spiste jeg ikke svinekjøtt fordi alt smakte j......ig. Bror fortalte etterpå at det var vanlig akkurat da at alle bøndene gav grisene fiskemel. Jeg er skråsikker på at det var da de begynte med sommerkotelettene... Stappe kotelettene full av salt og røyksyre for å slippe denne heslige fiskesmaken...
Og nå anser jeg alltid sommerkoteletter som kjøtt som er kamuflert for å dekke vond smak.