|
Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.
des65: Dag Viljen Poleszynski er en meget opplyst og klok mann som virkelig vet hva sunt kosthold er og er en forkjemper for ett høy fett/lav karbo kosthold. Han bærer sin professor-tittel i ernæring med stil. Det er det veldig mange i dette land som ikke gjør. Han er også redaktør i bladet Mat Og Helse.
Iset: Ja, nettopp. Kalori-telling er for Grete Roede osv. Det er jo ikke kaloriene i brød som er viktige egentlig men feilaktige påstander om at det er så veldig sunt og at kroppen trenger mye fiber osv. Og selvfølgelig karbohydratene da for oss lavkarbere. Minner meg veldig om melk-debatten, der man blir advart mot melk pga av det mettede fettet...
Ja han skulle helt klart byttet side i panelet ja. Men hvor ble det av Wenche Frölich og Eddie Eidsvåg? Kanskje det ikke ble plass rundt bordet til flere brød-elskere? Jeg synes jeg hører Wenche diskutere med han "kutt ut brødet" - fyren om at "Jeg spiser jo masse brød men jeg er jo ikke feit!". hahaha
Men selvfølgelig var det en representant fra Din Baker der. Han snakket jo såklart varmt om brød og hvor utrolig sunt det er for kroppen og ikke minst for magen og tarmsystemet! Med brød så blir du kort sagt frisk og sunn fra topp til tå fikk jeg inntrykk av når han snakket. Blir jo som å diskutere melk med Tine. 
Jeg vet ihvertfall en ting. Jeg går opp i vekt av brødmat. Det er jo altfor godt med brød, særlig nystekt. Jeg kan glatt spise 6 brødskiver med pålegg (noen ganger såklart mye mer) og da blir jeg ikke mett men kvalm og oppsvulmet i magen og føler meg ikke vel på flere timer. Det er akkurat som en deig som samler seg i magesekken og tar til seg all væske som en svamp.
Sist redigert av donjuanwannabe : 21-12-05 kl 23:56.
|