Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-12, 20:13   #72
ftdmia
Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 36
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

så bra det er flere som vil joine oss!

Hvordan ser planen din etter vektnedgang ut? Jeg er i samme båt som deg, vil gjerne ha litt mindre "junk in the trunk". Har også gått psmf tidligere, men endte tilbake der jeg startet etterpå.. selv om jeg lever lavkarbo til hverdags.
Etter denne dietten har jeg lyst å gå tilbake til et tilnærmet "vanlig" kosthold, med moderat karbo, moderat fett. Ikke ekstremt på noen av områdene.

Jeg tror at neste gang jeg er ferdig med dietten kommer jeg til å telle kalorier i minst to uker, rett og slett fordi jeg ikke stoler på øyemålet mitt/sulten osv pga leptin og ghrelin - hvertfall ikke rett etter diett.

Jeg kommer også til å trappe opp på cardiotreningen - i mitt vanlige treningsregime trener jeg 3-4 ganger tung styrke, mens cardiotreningen har vært med tilfeldig. Denne gangen skal jeg ha en plan for å få med meg litt variert cardio, spinning, intervaller, langkjøring + litt turgåing de dagene jeg har fri fra trening. Grunnen til at jeg gjør det er fordi selv om trening ikke har så mye å si i forhold til vektnedgang ("abs are made in the kitchen") har jeg stor tro på at det hjelper en å holde vekten ved like, både på grunn av at men er mer psykisk in the game, pluss at det gir et ekstra slingringsmonn i forhold til kcal. Dessuten er det jo kjekt med kondis også...