|
Sv: Trenger ny motivasjon!!
Jeg lurer som Nerthus på om du spiser som da du gikk ned?? Min erfaring er at man må stramme inn på kosen og faktisk kanskje tenke litt mer på total energimengde inn enn tidligere. Selv merker jeg iallefall at jeg må holde litt igjen på fks nøtter og annen høyenergirik mat mer enn i starten for å opprettholde vektnedgang. Ikke for å virke negativ, men synes kanskje det høre mye ut, og satse på 10 kg ned til sommeren...? Lett å bli skuffet og miste motivasjonen med så høye mål?? Selv prøver jeg å tenke at vektnedgangen kommer som følge av lavkarbokostholdet mitt, i rett tempo for min kropp. Og så får det ta den tiden det tar. Har gått ned nesten 20 kg siden oktober, og vil gjerne ned 2-3 kg (gjerne før sommeren), men prøver å ikke stresse med når tid jeg er i mål.
Håper at du finner igjen motivasjonen din, og klarer å tenke langsiktig slik at du når målet ditt så raskt så mulig. Er forøvrig helt enig med deg i at ketosen er et middel for å komme ned i vekt. Tenker ikke å fortsette med ketose når jeg er ferdig jeg heller, da vil jeg prøve et mer fleksibelt lavkarbokosthold...
Lykke til

|