|
Sv: Vondt i magen ETTER jeg begynte på lavkarbo
Om du mistenker søtstoffer så ligg unna en ukes tid og test... Det er ikke livsnødvendig. (Selv om det er godt. ) Er det sånn at du reagerer på det - så får du se etter stevia, eventuelt spise så sjelden at du har samvittighet innenfor ditt regime til å skeie ut med sukker/honning...?
Melk er som shailene sier den andre store synderen. Her er også det letteste å ligge unna en periode for så å teste med en bra mengde med melkprodukter i løpet av en dag. Går dette bra - så tåler du melk.
For min egen del kan jeg si at jeg som regel må lete i "maten døgnet før" for å finne synderen. Husk at det også kan være tilsetningsstoffer i ferdigmat eller f.eks i kosttilskudd som slår ut.
En siste faktor er at en mage som allerede ER irritert gjerne vil reagere også på ting som den vanligvis tåler... Derfor er det viktig å kutte seg ned til en bra tilstand før man begynner å teste.
Ellers er det enklere å gjette dersom du legger ut hva du spiser...