Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-12, 08:30   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen ETTER jeg begynte på lavkarbo

Om du mistenker søtstoffer så ligg unna en ukes tid og test... Det er ikke livsnødvendig. (Selv om det er godt. ) Er det sånn at du reagerer på det - så får du se etter stevia, eventuelt spise så sjelden at du har samvittighet innenfor ditt regime til å skeie ut med sukker/honning...?

Melk er som shailene sier den andre store synderen. Her er også det letteste å ligge unna en periode for så å teste med en bra mengde med melkprodukter i løpet av en dag. Går dette bra - så tåler du melk.

For min egen del kan jeg si at jeg som regel må lete i "maten døgnet før" for å finne synderen. Husk at det også kan være tilsetningsstoffer i ferdigmat eller f.eks i kosttilskudd som slår ut.
En siste faktor er at en mage som allerede ER irritert gjerne vil reagere også på ting som den vanligvis tåler... Derfor er det viktig å kutte seg ned til en bra tilstand før man begynner å teste.

Ellers er det enklere å gjette dersom du legger ut hva du spiser...