Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-12, 14:01   #14549
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

hvordan får jeg bort blåbærsøl på lys og gammel finduk? er det i hele tatt mulig? den har flere farger.

Mitt beste tips for sånne flekker (har brukt på makrell i tomat bl.a.):

Dynk flekken i vanlig salmiakk, ta deretter å drypp på vannstoff (hydrogenperoksid 3% - fås på apotek) og la det ligge en stund og vask duken. Duken bør være ren før du prøver dette. Du bør selvfølgelig sjekke at det ikke tar fargen en lite synlig plass, som f.eks i kanten ved falden.

Venninna mi sverger til Vanish flekkfjerner på tilsvarende flekker (jeg har aldri prøvd selv), men den bør nok også testes for å være sikker på at fargen ikke forsvinner.

Noen ganger må man også fjerne slike flekker i flere omganger. Lykke til ,håper du blir kvitt flekken.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose