Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-12, 08:48   #25
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Et eksperiment med folkehelsa

Opprinnelig lagt inn av Scientia, her.

What?? Hun har ikke forsket på dette. Hun har ikke presentert noe funn. Det står i svart/hvit i artikkelen du linker til på forskning.no (skrevet av en journalist) at disse er Krogdahls hypoteser/meninger og at det mangler forskning på området. Det er da på sin plass å se på slike artikkler med kritisk blikk uansett hvem som skrever det og hva websiden heter (dette gjelder for alt, ikke bare lavkarbo) og det er ikke far-fetched å kalle akkurat denne artikklen useriøs.

Ja, helt enig, det er på sin plass å se på artikkelen med kritisk blikk , det er da man får belyst saken skikkelig. Jeg blir mye klokere av at man kritiserer artikkelens innhold med motdata og fakta, slik enkelte har gjort her inne. Det jeg er kritisk til, er at man med en gang sier det er latterlig, useriøst etc fordi hun er kritisk til lavkarbo.
Men jeg leser nok artikkelen annerledes enn deg, jeg leser nå at det er nettopp dette hun forsker på, hos dyr, og derfor stiller spørsmålstegn om virkningen på mennesker.

Men i selve artikkelen, når jeg leste den, var det ikke snakk om ganske mye proteiner man kunne spise? Så derfro er jeg helt enig i at hun er på ville veier når hun kobler dette til lavkarbo, og det er det som gjør at det hele virker så useriøst.
Dessuten er kommentarene om dyr som velger karbohydrater framfor proteiner merkelig. Min hund elsker Vom, som er bare proteiner og fett, men skyr tørrfor med alle karbohydratene. Så hos oss er det Vomen som blir slukt og tørrforet som blir liggende.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat