Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-12, 05:47   #23
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Et eksperiment med folkehelsa

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Jeg har ikke sett noen rullegardiner på forumet, men jeg har sett mye rart om lavkarbo i tabloidene. Når utsagn ikke henger logisk på greip, og viser grunnleggende kunnskapsløshet om både biologi og historie, så er det da fullstendig legitimt å påpeke dette.

Artikkelen virker ikke forskningsbasert. For mye proteiner er farlig og lavkarbo er farlig, sier den. Og så:

Hvilken kvinne er det som spiser mer enn 300 gram kjøtt om dagen? Joda, i artikkelen står svaret: bodybuildere. Og dermed er lavkarbo farlig???

Men vi har sett hva følgene er av å sende inntaket av karbo og korn i været. Det kalles livsstilssykdommer og florerer i land på vestlig kosthold. Noen som snakker om at dette har vært et eksperiment?

Jeg har stor respekt for skikkelig forskning, men synsing er synsing og graut er graut.

Jeg fikk også inntrykk av at det var mye synsing i den artikkelen.

Rullegardiner, tja.. Tror aldri jeg har sett noen, meg selv inkludert, komme unna med en påstand som ikke stemmer her på forumet. Er alltid noen som er kjapp med å rette opp i misforståelser og faktafeil, både for og imot lavkarbo. Men klart, når man har en forutinntatt mening om noe er det kanskje lettest å peke ut det som ikke stemmer overens med hva man selv mener, noen gode poeng hadde hun jo også (det med gulrøtter og GI, f.eks.)

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat