Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-12, 11:41   #1
psychgeek
Medlem

psychgeek sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
psychgeek er på en erverdig vei

Tvinge seg forbi kroppens "setpoint"-vekt?

Man lærer virkelig masse av å søke rundt på sidene her, og blir motivert av alle suksesshistoriene og alle de fantasifulle oppskriftene der ute. Dere gjør det virkelig enda mer BEHAGELIG å gå på lavkarbo, hvor man savner intet!

Jeg har prøvd å søke etter en ting jeg lurer på, og håper ikke folk blir irriterte om jeg stiller spørsmål om noe sikkert flere har spurt om før, men here goes:
Min kropp har lyst til å veie 64 kg. Det har jeg merket uansett hvilken slankemetode jeg har benyttet før: 64 er en skikkelig seig grense å komme under. Mange vil kanskje da si at jeg burde bare være fornøyd med denne vekten, men jeg føler meg altså mer vel med færre kilo på kroppen.

Jeg har hatt kjemperesultater de 3 ukene jeg har gått på lavkarbo og har nå kommet til denne "magiske grensen" hvor vekten alltid stopper opp (jeg vet det ikke kan kalles platå etter så kort tid og at jeg virker utålmodig, men jeg vil bare være litt føre var.)

Spørsmålet mitt: i følge diett.no (genial side!!) har jeg ligget på et sted mellom 1500-1800 kcal og mellom 15 og 25 g karbohydrater i løpet av den siste uka og synes dette er behagelig: går aldri sulten, er opplagt og craver ikke.
Hva bør jeg kutte ned på for å "tvinge" kroppen videre ned i vekt? Kalorier? Fett? Karbohydrater?
Og alle disse "partystopperne": Jeg spiser en del ost, fløte og kunstig søtning (malitol (men det skal jeg slutte med i dag), sukrin, natreen (litt som strøsukker her og der, ca teskje om dagen), agavesirup (matlaging)).

Spm er: hvis jeg er under et visst kalorinivå (under 2000) og under et visst karbohydratnivå (Har tenkt under 50), vil disse "klassiske" partystopperne hemme vektnedgang likevel?

Kan nevnes at jeg trenger 3 ganger i uka og har aktiv deltidsjobb.

Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60

Sist redigert av psychgeek : 09-05-12 kl 11:42. Årsak: skriveleif
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat