Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-12, 11:08   #8
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Et eksperiment med folkehelsa

Jeg skjønner dere reagerer på uttalelsene om lavkarbo, men hvis man går inn på artikkelen på forskning.no :http://www.forskning.no/artikler/2012/mai/321002
så ser man at hun beskriver forskningen sin. Og hvis man ser bort i fra kommentarene om lavkarbo, synes jeg det er rimelig bastant å kalle dette for latterlig.
Det er lavkarbotilhengerne som kun hyller forskning og kommentarer som støtter deres sak, alle andre innspill blir latterliggjort og tatt useriøst.
Når jeg leser artikkelen hennes, presenterer hun funn i sin forskning, disse funnene viser at for mye proteiner er farlig. Det er spesielt animalske proteiner, mens egg f eks er bra.
Hvis hun har funnet noe essensielt i sin forskning, er det ikke da verdt å ta litt på alvor, selv om hun snakker negativt om lavkarbo? Hun har jo faktisk forsket på dette, i motsetning til veldig mange andre som synser negativt om lavkarbo og som kaller seg for eksperter.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat