Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-12, 19:49   #74
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Jeg har ikke noe mål om å "komme inn i en kjole" egentlig. Bunaden ble tilpasset meg (bare veldig trang) for 3-4 uker siden. Jeg må bare ikke ha lagt på meg...
Men jeg HAR stått bom stille på vekta siden desember omtrent og DET er verre enn at jeg har stått stille nå disse 3-4 ukene...

Jeg skal på butikken nå hvert øyeblikk og handle.

Om jeg skal leve helt strikt, uten meieriprodukter; HVA spiser dere annet enn omelett og biff med kokte grønnsaker?
Jeg har ikke råd til å kjøpe biff nemlig og omelett spiser jeg jo daglig allerede
Om dere ikke bruker fløte og rømme, hva bruker dere som saus???
Må innrømme at jeg blir veldig kvalm av tanken på smeltet smør til alle måltider

Mine måltid den siste tiden:
Rimelig kjøttdeig/svinekjøttdeig blandes med et par egg og valgfritt krydder (rub-a-dub krydderet du finner herinne er knallgodt!), dyttes ned i paprika og bakes i ovnen - ha litt ost på toppen. Lag mange, frys ned og bruk igjen

Stekt torsk/sei med 1 ts pesto og hjemmelaget ratatoutille (squash, aubergine, sopp, litt løk og hvitløk, balsamicoeddik, krydder og knuste tomater)

Kyllingfilet stekt hel eller i biter (mariner gjerne først om du har lyst), sammen med moste grønnsaker (blomkål, litt sellerirot, brokkoli om du har lyst på, litt smør og krydder)

Rimelig kjøtt av ikke den beste kvaliteten, stek i biter i panna i smør, og kok møre i gryte med vann. Moste/gratinert/kokte grønnsaker attåt.

Kokt eller stekt laks med feks agurksalat og asparges stekt med litt parmesan og smør - en liten rømmeklatt om ønskelig.

Jeg har kuttet fløte og majones. Steker i smør som vanlig, og spiser ellers normalt fete produkter. Tydeligvis har jeg spist altfor mye fett i forhold til min kropps behov....

Spiser små porsjoner - halve av tidligere, og lager klar på tallerkenen. Ingen brøderstatninger, jeg spiser 3 slike måltid som eksemplene over viser hver dag. En atkinsbar kun om jeg blir så fysen at jeg ikke klarer å fokusere

5 kilo ned på 15-16 daqer... når har jeg vært bortreist i over en uke, og har fulgt planen fram til nå i helga. Da ble det større porsjoner, litt mer karbohydrater, men i form av MAT.
Bruker vel et par dager på å bli kvitt ekstra vann og komme i gang med ordentlig fettforbrenning igjen tenker jeg

MYE vann!!!

Dette er mine aller beste tips - 3 år snart på lavkarbo og dette er så langt det som har gitt vektnedgang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat