Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-12, 14:42   #12
Trolltika
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 49
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som vet ang barnepassers sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Disen, her.

Da har jeg snakket med NAV ang denne problemstillingen og svaret der var klart, vi kan søke barnepassers sykdom pga at jeg er innlagt med gutten vår. Vi skulle sende med en forklaring på vår problemstilling ved at far har døgnvakt og en jobb som gjør det vanskelig å avbryte jobben midt på dagen. Så ble vi enige om at vi skal forhåndssøke slik at svaret er klar før jeg reiser. Men han på NAV mente at dette var helt riktig.

Han på NAV har rett i at barnepassers sykdom kan brukes, da det i veiledningen står at barnepasser skal være syk, eller opptatt med omsorg for annet barn. Det var i allefall det som stod i rettledningen jeg fikk tilsendt fra fylkestrygdekontoret da mannen fikk beskjed på jobb at han ikke kunne følge jentungen til operasjon. Arbeidsgiver mente at så lenge jeg var i svangerskapspermisjon (minsta var tre uker) gjorde jeg ikke noe fornuftig, så da kunne jeg følge treåringen til operasjon samtidig. Han tok feil

(men siden NAV ikke alltid kjenner til egne regler, er det greit å søke før situasjonen oppstår... )

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat