Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-12, 07:24   #14468
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Tror nok immunforsvaret tåler litt mer hvis det er vant til å få en liten støyt med jevne mellomrom, blir jo litt sånn ond sirkel hvis man er superhygienisk med mat og rengjøring. Er ikke så nøye når jeg kun lager mat til meg selv, men det er vel mest for at jeg er for lat til å skrubbe rein grønnsaker osv. og for gnien til å kaste og kjøpe nytt, ikke for at jeg tenker så mye på immunforsvaret..

Tiltredes. Altså ... jeg ser jo at mat smaker og lukter godt lenge over dato - og da spiser jeg den. Jeg er for øvrig mye mer skremt av alle sprøytemidler som man finner rester av i frukt og grønt enn vanlige bakterier i normale mengder til et rimelig friskt immunsystem. Det har da levd folk før.... pappa fortalte at de hadde en krukke tyttebærsyltetøy i kjelleren på gården (30-40-tallet) hvor det på slutten av krukka måtte brette til side muggfellen for å ta opp syltetøy....det var helt normalt. De var 7 unger som levde opp - han som døde døde som spedbarn.