Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-12, 12:33   #14342
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Jeg har det heller ikke nystrøkent, men som mann som liker å ha det litt på stell har jeg innført endel her i heimen:
Klesvask leveres ferdig sortert (Har laga en pose for kulørt, en for hvitt og en for finvask)
Støvsuging er grusomt kjedelig=fikk med Samsung robotstøvsuger i bursdagsgave
Bruk "Husfreden" flittig (Oppvaskmaskin på godt norsk)
Mine barn har fått konkrete husoppgaver i en del år (16 og 14)
Den ene vasker badene, den andre gangene en gang i uka.

Innkjøp gjøres hver fredag, etter handleliste. Står det ikke på lista, er man fri til neste fredag. (Her ble det spart myyyyyye tid)
Har et basisutvalg av mat. Lagerbeholdninga skal holde, og den som bruker noe må notere på handlelappen.

Takk og lov at man har en kone som lar far få ta litt styring og ansvar i huset. Jeg bruker å si: Jeg er akkurat like lite kvalifisert til husarbeid som en hver dame

Høres ut som en bra plan! men funker denne robotstøvsukeren da? Har hørt så mye dårlig om de...

Det med å handle kun en gang i uken, er veldig lurt. Sparer tid og penger. Jeg er bare så dårlig på å planlegge mat en hel uke frem i tid. Det byr meg i mot å planlegge slike ting.... Så det blir mange turer til butikken ja, men merker at det blir mindre nå enn før jeg begynte på lavkarbo...