Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-12, 11:07   #14337
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg har en kjøleskapsmagnet som sier
"Å gjøre rent når man har barn, er som og måke i snøstorm"
De jeg kjenner som har prøvd og være perfekt på alle områder, har endt opp med en smell, enten psykisk/fysisk eller på kjærlighetsfronten.

Jeg lever enda med det som kan med litt godvilje kalles "sjarmerende rot" (har tre voksne barn boende hjemme enda), og jeg trives med det!
Tror kunsten er og senke skuldrene og prioritere hva som er viktig i livet.
Nystrøkne klær og skinnende gulv kommer liksom litt langt ned på min liste

Jeg har det heller ikke nystrøkent, men som mann som liker å ha det litt på stell har jeg innført endel her i heimen:
Klesvask leveres ferdig sortert (Har laga en pose for kulørt, en for hvitt og en for finvask)
Støvsuging er grusomt kjedelig=fikk med Samsung robotstøvsuger i bursdagsgave
Bruk "Husfreden" flittig (Oppvaskmaskin på godt norsk)
Mine barn har fått konkrete husoppgaver i en del år (16 og 14)
Den ene vasker badene, den andre gangene en gang i uka.

Innkjøp gjøres hver fredag, etter handleliste. Står det ikke på lista, er man fri til neste fredag. (Her ble det spart myyyyyye tid)
Har et basisutvalg av mat. Lagerbeholdninga skal holde, og den som bruker noe må notere på handlelappen.

Takk og lov at man har en kone som lar far få ta litt styring og ansvar i huset. Jeg bruker å si: Jeg er akkurat like lite kvalifisert til husarbeid som en hver dame

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.