Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-12, 13:51   #21
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Når man har blitt skikkelig støl, hva da?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Bør man egentlig ta det helt med ro til det går over?

Jeg har ikke trent sånn sett. Dvs for meg var det jo trening.. Raket plenen i 2 timer i går, skrapet en husvegg, grunnet veggen og malt en vegg. I tillegg til at jeg har malt den veggen jeg grunnet i går, nå.. 2 timer til opp og ned stige. Og det var jo hefitg mere enn min kropp er vandt med.

Nå har jeg ME og har vondt nok fra før og har gjort så mye at jeg er helt utmattet, men det gjør jo sabla vondt i nakken, skulderbladene, i armene og på baksiden av leggene. Jeg knasker ibux og det hjelper jo. Men jeg gruer meg til enda en natt uten søvn pga vondter.

Hjelper egentlig varme? Eller tigerbalsam? Eller det bare bare tiden som leger muskler som er blitt belastet mere enn nødvendig?

Noen som har greie på dette? Jeg er mest interessert i det tekninske, og lurer nok på hva skjer når man blir støl og hva leger stølheten.

Det enkleste rådet er moderat bevegelse. Gå deg en tur eller noe anna som gir deg fin naturlig bevegelse. Det er ganske viktig at pumpa går litt, slik at kroppens byggesteiner får flytta seg dit det er behov for dem.
(Dette er uhyggelig forenklet)

Det verste du gjør, er å legge deg ned.

For å minimere treningsstølhet: Gå deg ned. Så en spasertur etter stigejobbinga hadde sannsynligvis gjort livet enklere i dag

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat