|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Supera, her.
Jeg fikk c-peptid etter at jeg maste og maste. Det var en kandidatlege som lot meg ta testen da. Kanskje det er trikset, gå til de uerfarne og overtale dem? Jeg hadde 1,36 etter noen måneder på lavkarbo, hvis jeg husker riktig. Noe som etter de nye, teite normalverdiene er "fine" verdier. Gah. For ca 10 år siden økte de plutselig øvre normalgrense fra 0,7 til 1,4. Laboratoriet som tolket prøven min hadde øvre normalgrense enda høyere, tror det var to-komma-noe. Metformin kom ikke på tale med så "fine" verdier. Jeg prøvde å få henvisning videre til endokrinolog og legen skulle prøve på det og så har jeg ikke hørt mer.
Det var masing jeg prøvde meg på fastlegen har sagt nei, men vikaren hans virker ganske ung og oppegående, men da tok jeg feil. Nyttet ikke med noe masing der i gården gitt, så i dag skal jeg til et privat legesenter (som bl.a. har samrbeid med Fedonklinikken) og forhåpentligvis få tatt c-peptid og hormonspeil (?). Satser på at jeg får prøven og at de kan gi meg skikkelige svar.
|