|
Sv: Lavkarbo-sjokolade?
Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.
Jeg synes tagatosesjokoladene er veldig gode. Har prøvd både den mørke og den lyse (den lyse er best, men *sukk*, mer karbohydrater). Så lenge jeg kan spise bittelitt sjokolade og fortsatt gå ned i vekt, ville det vært ordentlig sutrete av meg å klage over at jeg ikke kan få lys sjokolade. Mørk er helt fint, det.
Den mørke er skikkelig god for lovlig sjokolade å være. Tar du en rad ved måltidet blir GI'n lavere også, på sjokoladen, ikke måltidet. Vi spiser jo ikke mellom måltider vi som spiser lavkarbo og da blir heller ikke sjokolade så fetende. Jeg liker best sjokolade jeg øker proteininnholdet på ved å smelte og tilsette proteinpulver og lav GI-søtning best. Den har mer substans, er mer lik proteinbar, som jeg liker bedre enn fet og søt sjokolade. Føles sunnere ihvertfall.Om du skal fortsette å spise sjokolade ville jeg satt meg inn i hjemmelaget sjokolade-laging om jeg var deg. Enklest er det å kjøpe ferdig sjokolade på iherb, ghirardelli uten tilsatt søtt, som er helt mørk og bare smelte den og tilsette det du vil.