Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-12, 10:05   #505
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen! Har en deilig fridag i dag - vel...fridag med visse modifikasjoner: litt jobb må gjøres siden jeg var så mye syk/redusert forrige uke. Det ser ut som at migrenen har sluppet taket nå; hvertfall har den ikke meldt sin ankomst hittil i dag

Tenk at det er 1.mai i morgen! Hvor er april blitt av?? Jeg gleder meg hele vinteren til våren kommer, og så passerer den liksom ubemerket forbi og når sommeren kommer så spekulerer jeg på hvor ble våren av. Kanskje fordi våren ikke kommer med det fine været jeg mener å huske som var i min barndom, men kommer med regn, sludd og rimelig dårlig vær? Ja ja, kjekt at hukommelsen tar vare på det som er positivt og knipser vekk det som ikke er fullt så bra

Du sier at melkeprodukter kan trigge overspising VSB: ja hvorfor ikke tenker jeg.... Kutt det ut noen dager og se? Og tenke at kroppen din ikke tåler det? Jeg trigges til overspising av for mye proteiner, det vet jeg. Og av for god mat....må slutte å lage mat som smaker godt og av vin. Det er en stor synder altså. Ett glass er grensen, utover det kommer fysingen. Godt er det at ett glass er nok da Og så er det en ting til som trigger overspising - det å ha vært på "kontoret" og tømt magen. DA sliter jeg da. Det er så merkelig at jeg fasineres. Nå er jeg forberedt på at det kommer, men før trodde jeg det var sult og jeg spiste...

Jeg ser at det å være "kjedelig" i matveien er lurt; da blir det mindre fokus på mat i tankene. Kjedelig i den forstand at jeg ikke tenker mye på hva jeg skal lage, hvordan, med hva og hvordan resultatet skal bli smaksmessig. Om dette kan kalles stressfaktor for meg; tja....kanskje? Nå er mat blitt mat liksom; spiser når jeg er sulten og ferdig med det. Ganske deilig i grunnen!

Ha en strålende god dag alle sammen!

PS: dere har sett at forumet er hacket og at passord bør endres?

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Sist redigert av Tarato : 30-04-12 kl 10:42.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat