Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-12, 15:20   #27
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

IOM a jeg har stooore problemer med å ligge under 13-1400 kcal pr dag på tross av at jeg bare spiser 1-2 måltider, så tror jeg ikke det er noen reell fare for at jeg får i meg for lite kcal iallefall....

Ang sultfølelsen så trodde jeg det var motsatt jeg: At "tom i hode følelsen" var lavt blodsukker og at "skrike i tarmen følelsen" var reell sult???

Nå har iallefall je fått blodsukkeret helt under kontroll og den svimle følelsen i hodet er noe jeg ikke opplever lenger selv om det går 20 timer mellom 2 måltider...
Før var nettopp den svimmelheten og "tomme" følelsen i hodet det som trigget meg til å spise... og det som tvang meg til å spise ca hver 3. time...

Dette med sult er nok veldig individuelt.. Jeg har også problemer med å kjenne om kroppen trenger mat eller ikke, men syns jeg har blitt LITT flinkere nå etter 6 mnd i strekk på lavkarbo. Har ihvertfall funnet ut (for min del) at "tom i hodet"/tåkehjerne-følelsen også kan komme av at hjernen sliter med å tak i drivstoff, pga. at jeg har gått for lenge uten mat.. Spiser jeg noe jeg ikke burde slik at jeg får en blodsukkerdupp merker jeg det mest i magen.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat