Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-12, 10:07   #14206
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Vil denne kunne øke blodsirkulasjonen i bena også ?
Har en svigermor med MS og mulig diabetes son har veldig stygge sår på føttene som ikke gror. Legene mener det er pga dårlig sirkulasjon. Den dårlige sirkulasjonen kan vistnok komme av en utposning på hovedpulsåren i magen (som var godt noe tilbake ved siste sjekk). De gjør ikke noe med bena før magen er fikset.
Og - kanskje dette kan være noe for junior, som stadig har kalde ben, sikkert pga dårlig sirkulasjon (han går jo ikke).
Jeg spør de vise jeg....

Eldre menensker er jo uansett utsatt for dårlig blodsirkulasjon i bena fordi klaffene i årene som skal frakte blodet tilbake til hjerte/lunger begynner å bli slappe.
Massasje og varme kan øke sirkulasjonen, men bør brukes med forsiktighet, så man ikke gjør vondt verre ved å påføre nye skader med trykk eller varme.
Begynn forsiktig og bruk aldri mer varme enn at du tåler det fint selv!
Om det ikke har stor effekt, vil det være bedre enn ikke noe og all aktivitet er bra, både for svigermødre og den yngre garde!