|
Re: Sv: Re: Lavkarbo for life?
Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.
Godt å se at mange kan spise litt brød og frukt etterhvert. 6 skiver har det aldri vært her i gården, altså. Det er vel normalt bare menn som klarer å prestere et sånt inntak?
Hehe, tror nok jeg har greid å prestere det et par ganger, ihvertfall nesten. Har nok litt overspiser-tendenser selv om jeg aldri har vært overvektig heller, bare litt på grensa... Så akkurat det henger ikke nødvendigvis sammen med vekt, selv om det kanskje oftest gjør det.. Merker alt av bakst og søtt (bl.a. frukt) er en "trigger" for meg, eller hva jeg skal kalle det, så jeg må nok fortsette å unngå det til daglig.
De fleste restauranter med litt selvrespekt vil nok lage eller tilpasse en rett til deg selv om den ikke står på menyen, særlig når det er snakk om allergier/intoleranser. På en pizza/pastarestaurant kan du jo f.eks. be om å få pizzafyllet eller pastasausen uten bunn eller pasta, med salat til istedet. Enkle retter som wokede grønnsaker og salat er ofte ikke noe problem heller, selv om det ikke står på menyen. I verste fall så går det mye greiere å hoppe over et måltid på lavkarbo enn på høykarbo, iallefall for meg. Spiser du et skikkelig solid lavkarbomåltid når du har sjansen, så holder det lenge. Da er det kanskje lettere å nøye seg med en liten salat også, mens de andre gafler i seg pizza 
|