Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-12, 13:49   #14
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Jeg trenger hjelp til å forstå ting

Opprinnelig lagt inn av mammaHilde, her.

Jepp, jeg har lest Skaldemans bøker, Hexberg, dr. Dahlqvist.

Men hva SPISER dere? Hvilken mat, hvor mye? Ikke prosenter, hva blir det i antall? hvor mange egg? hvordan beregner dere kjøtt i forhold til fettet? I går feks. spiste jeg to medaljonger indrefilet surret i baconskiver, blomkålmos og grønnsaksblanding. Aner ikke hvordan jeg skal regne det om til % karbs, % protein og % fett?! Må man være mattegeni? (Hater matte...........)

Hva med å lære..?

Den middagen der inneholder ikke store karbohydratene, og spiser du rødt kjøtt behøver du ikke tenke på fett/proteiner. Det har naturen allerede ordnet for deg!

Velg et alternativ:

A. Velg en rettning, les tilhørende bøker, og følg det du lærer i dem. Spis når du er sulten, stopp når du er mett.

B. Hold deg til matvarer under 5g karbohydrat per 100g (bare å titte på innholdsfortegnelsen) som kommer fra naturen, ikke fra en fabrikk. Spis når du er sulten, stopp når du er mett.

C. Lær deg å veie mat og regne om til andel av næringsstoffer. http://www.næringsinnhold.no er et nyttig verktøy! Brokkoli inneholder ~2.1g karbo per 100g, så 100g brokkoli gir naturlig nok 2.1g karbohydrat. 200g gir det dobbelte, 50g gir halvparten. Er ikke voldsomt komplisert, men hadde du virkelig hatt interessen for å lære det så hadde du allerede kunnet det. Sats heller på punkt A eller B.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat