Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-12, 13:49   #14109
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Xylitol hører ikke hjemme på et lavkarbo- kosthols uansett, da det er snilt mot tennene, men oppleves som sukker av kroppen ellers.

Xylitol har jo GI på 13. Det er jo ikke mye... Det finnes bedre søtningsmidler, men litt av og til går an. Og det er en bedre søtning enn maltitol som har en GI på 36. (kilde)

Jeg bruker litt xylitol, jeg. Jeg søter aldri med kun xylitol, men putter som regel i litt av alle de naturlige søtningene jeg har (sukrin, stevia, tagatesse, xylitol, lo han) når jeg søter ting.

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Torkil har skrevet på sin side at: Xylitol omdannes 50% til sukker.

Betyr det at vi ikke kan stole på karbohydratinnholdet som står på en sjokoladeplate?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan nok ikke stole på alle disse innholdsgreiene, da opptaket ofte er individuelt!

Tiltredes! Så mange ganger her jeg føler at jeg har messet at man må være forsiktig med sukkeralkoholer... Sukkeralkoholer skal man IKKE alltid trekke fra, slik som mange her inne påstår. På noe det står sukkerfritt på trekker til og med fra maltitolsirup som påvirker blodsukkeret fortere enn rørsukker! Sukkeralkoholer er ikke sukkeralkoholer. Les Unngå å bli lurt av søtstoffer!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC