|
Sv: For eller imot soyaprodudukter/soyamelk
Opprinnelig lagt inn av senka, her.
Hei
Det er sikkert mange som bruker soyaprodukter og det er forskjellige meninger om de er sunne eller usunne.Men også det er mye av propaganda,og mange nye forskning som er imot å bruke soya.For mange år siden var det veldig sunt,og i de landene som soya ble brukt mest,viste det seg at de ble beskyttet mot kreft, særlig brystkreft.Sønnen min er vegetarianer og bruker soyaprodukter i mange år.Han har ikke noe bivirkninger av det.Selv begynte jeg å ha soyamelk i kaffe,for å spare på karbene Men sluttet med det etter 4uker, etter at jeg har lest om negative bivirkninger.Ellers finner vi soya i mange dagligvarer...
Hva mener du???Takk,takk.
Hva man måtte mene om soya er vel egentlig uinteressant. Det man vet om soya er mer interessant.
Soya (som ikke er fermentert) inneholder tildels store mengder hormonhermere (østrogen). Dette innebærer at soya uansett ikke er sunt. At mange tåler en viss mengde soya uten at det påvirker helsen er en annen sak. Mengden man inntar er sannsynligvis avgjørende for hvor mye uhelse soya eventuelt fører med seg.
-
|